reklama

Čo je tvoj najväčší talent ?

Čo nám naozaj bráni , prekáža , odrádza od prejavenie nášho skutočného talentu ? Je to okolie , priatelia , rodina alebo len my sami ?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Čo je tvoj najväčší talent?

Táto otázka ma sprevádza kedykoľvek idem na stretntutie. Kladiem ju klientom aj priateľom a aj úplne cudzím ľuďom.

 

Väčšinou príde okamžitá odpoveď „Ja neviem“ a potom sa väčšinou pousmejem ja. Nechám chvíľku dotyčného rozmýšlať a keď naozaj na nic nepríde, pýtam sa znova.

 

Čo ťa bavilo ked si bol malé dieťa? 

 

Táto otázka naozaj podporí kreativitu v nás a začneme úplne iný príbeh o tom, ako sme všetko skúmali, kreslili, vnímali, milovali, riešili, robili, cítili atď..... Všetko bolo tak jednoduché a prirodzené. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

Nasleduje ďalšia otázka: Baví ta práca, ktorú robíš? 

„No nie, ale musím platiť účty.“

 

Žil som s týmto programom skoro 40 rokov. Remeslo ma zlaté dno a vo voľnom čase si rob čo chceš. 

 

Keď som bol malý, chcel som byt kozmonautom alebo kamionistom podľa filmu, ktorý som videl v televízii. Jasné Yurai, máš na výber - elektrotechnik alebo časník a potom keď dokončíš školu, si rob čo chceš, budeš už dospelý, kľudne buď aj kamionistom alebo kozmonautom. Takže keď som dokončil školu ako elektrotechik, čo ma nikdy, ale nikdy nebavilo, začal som pracovať ako elektrikar s veľkým šťastím v Rakúsku, čo bolo rok alebo dva po revolucii. Áno, zarábal som 25 000 korún mesacne, čo iní to mali ako ročný plat. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

No ale vratim sa k prvej otázke: „Čo je tvoj najväčší talent?“

Vtedy sa ma to nikto nepýtal, nechcel to nikto vedieť, nepotreboval som to vedieť vlastne ani ja, nakoľko som mal cestu vydláždenú predstavou niekoho iného a starostlivosťou mojich rodicov. Presne vedeli aký mám talent :@) .

 

Ale ja som miloval som behanie, fotografiu, len tak pozeranie do blba/teraz tomu hovoria meditacia, komunikaciu, filmy a tanec. No a pracoval som ako elektrikar v Rakusku, na more vzdialene od akéhokovek môjho talentu. V lete som vstával do práce okolo 4:00 hod. ráno a hodinu až dve čakal na hranici a potom hodinu cesta do prace a späť to isté. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Nikto sa ma nepýtal čo chcem naozaj, vlastne som sa prestal pýtat aj sám seba. Pod návalom príkazov a podmienok čo smiem a čo nie sa to nejako stratilo . 

Výhodou práce v Rakúsku bolo veľa peňazí na účte, čo ma viedlo k cestovaniu a pravidelnému plateniu zloženiek. Všetok čas a všetky peniaze som investoval do pôzitkov, ktoré mi nikto nemohol nikdy zobrat, začal som cestovať. Do 30tich rokov som mal precestovaných 26 krajín, mezi nimi aj vtedajsie perličky ako Čína, Japonsko, Jordánsko, Nová Kaledónia aj Karibik. 

 

A tam som začal fotiť a bol to môj vtedy najväčší talent. Neskôr sa môj talen stal mojou prácou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale podľa všeobecného konceptu som mal začat šetriť peniaze na horšie časy, tak mi bolo povedané. 

„Nemožeš len tak cestovať a míňať peniaze, musíš si založiť rodinu a byt slusný kresťan a človek“. 

Vôbec mi to nezapadalo do konceptu môjho života, cítil som niečo úplne, ale úplne iné.

Stále som proti niečomu neviditeľnému bojoval, city hovorili niečo iné, hlava tiež niečo iné a rodina a okolie tiež. 

No keď majú prísť horšie časy ako je v pláne, tak aj naozaj prídu. A nakoniec aj prišli. 

 

Počas môjho nového talentu, vtedy som už pracoval ako profesionalny fotograf, som spoznal drogy. Konkrétne mojím pomocnikom k úteku od toho správneho fungovania v spoločnosti sa stal kokaín. Trvalo to 7 rokov a nakoniec som sa dostal k môjmu najväčšiemu životnému talentu. Počas zavislosti som hľadal rýchlu pomoc a našiel som ju vo forme terapie rýchlej emočnej slobody. 

Sedenie trvalo celé 2 hodiny a moja 7 ročná zavislost zmizla. Áno, len 2 hodiny, nakoľko som bol pripravený na zmenu. Našli sme príčinu, prečo vlastne drogy beriem pred čím utekám a proste to „zázračne z môjho života zmizlo“. 

A tam som našiel svoj najväčší talent: Pomáham ľuďom a podporujem ich pri hľadaní ich stratených, pošliapaných alebo zabudnutých talentov.

 

 

Keď nájdete svoj talent, ktorý máte od vášho narodenia, veci vám začnú ísť samé od seba úplne prirodzene. Keď som robil veci, ktoré ma nebavili, vždy mi išli tažko, stálo ma to veľa síl a prekonávania sa. To, čo robia ostatní, neznamená, že to bude fungovať aj vám, len to môže prehĺbiť vašu frustráciu, nakoľko kazdý sme uplne iný a individuálny. 

Našiel som svoj talent, preto mi teraz idú veci ľahko, naozaj až neuveriteľne ľahko.

Mne to trvalo „veľmi“ dlho a vám ten čas čakania, rozhodnutia alebo nájdenia vášho talentu môžem skrátiť.

 

„Čo je tvoj naozajstný talent“

Juraj Sipkovsky

Juraj Sipkovsky

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Robím len veci ktoré mi v mojom zivote robia radosťEšte jedna vec , mám problémy z dysortografiou.FB https://www.facebook.com/Jednoro%C5%BEec-Galaktick%C3%BD-443042459238931/http://kralyurai.wixsite.com/modernalchemy Zoznam autorových rubrík:  Cesta emočnej slobodyNezaradenéPríčiny strachu

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu